< Till bloggens startsida

Kladdkaksrecept!

Hej bloggen!
Som ni märker är jag lite sent på det när det gäller att dela det goda kladdkaksreceptet!
Det här behöver du:
3 ägg
4 ½ dl socker
4 tsk vaniljsocker
6 msk kakao
½ tsk salt
2 dl mjöl
150 gr smält margarin

Såhär gör du:
Ställ ugnen på 175 grader.
Vispa ihop äggen och sockret. Tillsätt sedan ingredienserna en efter en.
Själv brukar jag använda en elvisp och det funkar toppen.
OBS! ta det lugnt när du tar i mjölet och margarinet då det kan stänka.
Ta en form sedan (gärna en med avtagbara kanter) om du väljer att smörja den är upp till dig.
Häll upp kladdkakasmeten i formen och sätt in den i ugnen i 30 min.
Happy baking!

-
Annars så ska jag till Malmö idag och kolla på lite kläder. Lägger upp senare om jag fyndar något!
Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0