< Till bloggens startsida

Sötsugen och rastlös ungdom här..

Hej hej bloggen!
Tittade runt på lite olika bloggar idag, och hittade detta goda recept!(Hittades här: www.hemmahoskikan.se)
Marshmellowsbrownies med chokladkrisp!
20–25 bitar

200 g mörk choklad
100 g smör
3 1/2 dl strösocker
4 ägg
1 3/4 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
1/2 tsk salt

1 påse minimarshmallows, ca 280 g

Chokladkrisp
200 g mörk choklad eller mjölkchoklad
100 g smör
7–8 dl Rice krispies
 
(Bilden är lånad från personens blogg, ALLTSÅ inte tagen av mig!)


GÖR SÅ HÄR
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Smält chokladen över vattenbad. Lägg i smöret och låt det också smälta. Häll blandningen i en bunke och tillsätt sockret.
3. Låt blandningen svalna lite och tillsätt äggen, ett i taget. Blanda ner vetemjöl, vaniljsocker och salt. Rör ihop med en slicke-pott. Bred ut smeten i en form, ca 20 x 30 cm, klädd med bakplåtspapper.
4. Grädda kakan mitt i ugnen i ca 25 min.
5. Ta ut kakan och sprid ut en påse minimarshmallows över den. Grädda kakan i ytterligare 5 min. Låt kakan svalna på ett galler.
6. Chokladkrisp: Smält chokladen och smöret över ett vattenbad. Blanda i Rice krispies och rör om. Bred blandningen jämnt över den kalla kakan.
7. Låt kakan stå övertäckt i kylskåpet i några timmar. Det är lättare att skära snygga bitar om kakan är kylskåpskall.
 
OMNOMNOMNOM! <3
Felicia 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0